במאמר הדרכה כיצדו לבצע קידום אתר וורדפרס. אולם לפני כן כדאי להבין מה זה קידום אתרי וורדפרס בגוגל.
קידום אתרי וורדפרס בגוגל
מנוע חיפוש = גוגל. עיקר הקידום כיום, שנת 2020, מתייחס לקידום אתר אינטרנט בגוגל.
למעלה מ 90% מהחיפושים בעולם מתבצעים בגוגל.
קידום אתרי וורדפרס בגוגל הינו תהליך אופטימיזציה של אתר אינטרנט עבור מנועי חיפוש.
תהליך המיועד להשיג מיקום טבעי, אורגני, בדפי תוצאות חיפוש של מנועי חיפוש באינטרנט.
כלומר תהליך שבאמצעותו האתר שלכם יופיע בעמוד הראשון בתוצאת חיפוש אחר מושג מסויים בגוגל (חיפוש מילת מפתח).
לקידום אתר וורדפרס בגוגל יש קדימות על אתרים הבנויים על פלטפורמות אחרות כיוון שאתר וורדפרס בנוי עבור מנועי חיפוש (ועבור הגולש) בהנחה שנעשה שימוש נכון באתר כדי להגיע לתוצאות הרצויות ולעקוף את המתחרים.
קידום אורגני וורדפרס באמצעות תכני האתר ותוסף לקידום אתרים עושה את העבודה קלה יותר אם כי יש מאפיינים נוספים רבים שיש לקחת בחשבון כמו מבנה האתר וקישורים נכנסים לאתר.
מה התהליך? מה הקווים המנחים בתהליך? מה המדדים? וכיצד מבצעים קידום אתר וורדפרס בניצול משאבי המערכת והתכנים?
תהליך קידום אתרים
תהליך קידום אתרים בוורדפרס או בכל פלטפורמה אחרת לבניית אתרים דומה.
מעורב בתהליך ידע והבנה של מנועי חיפוש ושל הגולש והרבה לוגיקה.
השלבים בעבודת קידום אתרים חוזרים על עצמם כל הזמן תוך בדיקה מתמדת של התוצאות:
- בודקים מילות מפתח רלוונטיות לתחום בו עוסק האתר באמצעות כלים המיועדים לקידום אתר כמו הכלי של גוגל: https://www.google.com/trends
- עושים שימוש במילות המפתח בכתיבת התכנים באתר.
- יוצרים קישורים פנימיים בין תכני האתר ובין תכני האתר לאתרים חיצוניים.
- כותבים תוכן רלוונטי לקהל היעד של האתר ושל תוכן העמוד הספציפי באתר!
הקו המנחה בקידום אתרים אורגני הוא שקהל היעד הראשי הוא הקורא האנושי ורק אחר כך מנועי החיפוש.
זו ההתייחסות שמבקשים מאיתנו מנועי חיפוש!
קידום וורדפרס
סוגי תכנים המשמשים לקידום אתר:
- עמודי מידע [השתמשו בעמודים בוורדפרס – ראו מאמר] כמו:
o אודות – העמוד הראשון אליו נכנס הגולש באתר אליו הוא מתוודע לראשונה
o עמודי תוכן אודות תכנים מובילים באתר
o עמודי שירותים
o עמודי מוצרים
o צור קשר
o ועוד - מאמרים [השתמשו בפוסטים בוורדפרס – ראו מאמר] – הוספת מאמרים לכל תחום בו עוסק האתר. בדרך כלל אתם מכירים טוב את קהל היעד שלכם. כתבו מאמרים מעניינים שידוע לכם שקהל היעד שלכם מחפש. כתבו את המאמרים באופן טבעי – זוהי מהות קידום אתר אורגני=טבעי.
- שאלות ותשובות [אפשר להתקין תוסף מתאים של וורדפרס] – צורת כתיבה של תכנים קצרים ותמציתיים העונים על שאלות הקשורות בתחום האתר / השירותים של האתר. גם כאן אפשר לקבל את הרעיונות לשאלות מקהל היעד אותו אתם מכירים.
- חדשות – חדשות האתר או חדשות מהתחום. הוסיפו מדור חדשות אך ורק אם תעדכנו את המדור באופן קבוע ותכוף [כיום מקובל להשתמש בדף פייסבוק. קובעים מיקום באתר בו יופיעו העדכונים מפייסבוק באופן אוטומטי]
- תמונות – ישנם כללים להטמעת תמונות באתר אינטרנט אשר תורמים רבות לקידום האתר. [הדרכה להוספת תמונות באמצעות עורך התוכן של וורדפרס (סעיף 5 רלוונטי לקידום אתרים)].
קידום אורגני וורדפרס
עריכת תוכן מקצועית:
- יוצרים כותרת ותיאור לכל עמוד באתר באמצעות תוסף וורדפרס לקידום אתרים.
אני ממליצה על תוסף YOAST לקידום אתרים. התקנת התוסף חינמית דרך אתר WordPress.org
[ראה כאן כיצד צריך להראות קוד האתר וכיצד הוא מוצג במנועי חיפוש וברשתות החברתיות] - יוצרים כותרות וכותרות משנה
- עושים שימוש ברשימות [רואים כמה אני אוהבת :-)]
- יוצרים ALT – "טקסט חילופי" לתמונות [סעיף 5 בהדרכה].
- עושים שימוש בקטגוריות ותגיות באתר וורדפרס.
קידום אתר אינטרנט בגוגל – מדדים
מדד תוכן שמשפיע על דירוג עמוד בתוצאות חיפוש במנועי חיפוש
כל אחד מהתכונות הכרחיות. האחת לא משפיעה כשהאחרות לא מתקיימות.
- כמות: ככל שיוצגו באתר יותר תכנים, האתר יקודם יותר בתוצאות דפי החיפוש במנועי חיפוש. אולם כמות לא שווה ללא רלוונטיות ואיכות.
- רלוונטיות: ככל שהתכנים יהיו יותר רלוונטיים לנושא בו עוסק האתר, האתר יקבל דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
- איכות: ככל שהמאמרים יהיו יותר אכותיים וככל שהאתרים אליהם מופנים הקישורים מהאתר ואל האתר יהיו יותר איכותיים, האתר יקבל דירוג גבוה יותר בדפי תוצאות חיפוש של מנועי חיפוש באינטרנט.
המונחים המקצועיים למדדים:
מדדים המשפיעים על דירוג עמוד בתוצאות חיפוש במנועי חיפוש
מדד ה- E-A-T – מומחיות, סמכות ואמינות
Expertise, Authority, and Trustworthiness
כל אחד מהמדדים הכרחי. האחד לא משפיע כשהאחרים לא מתקיימים.
- מומחיות: ככל שיוצגו באתר תכנים מקצועיים יותר, האתר יקודם יותר בתוצאות דפי החיפוש במנועי חיפוש. אולם מומחיות צריכה להיות מלווה בסמכות ואמינות.
- סמכות: כאשר אתרים אחרים מציינים שהאתר מקור מידע מהימן, כאשר השם שלך או של העסק שלך הופך לשם נרדף לתחום, אז אתה לא סתם מומחה – אתה הסמכות בתחום.
- אמינות: אמינות גם של הקוד וגם של התכנים. לדוגמא הוספת SSL- Secure Sockets Layer
(אתר שהכתובת שלו https:// בשונה מאתר שהכתובת שלו http:// – ה S מציין אבטחה לאתר), וגם מדד חיובי מגולשים שיכול להתבטא בביקורות ועוד.
אתר טבעו להתפתח ולהתחדש בהתאם לשינויים בתכנים ובמגמות בשוק.
לכן, עדכנו את האתר והתכנים לעיתים קרובות.
לשרות קידום אתרים – לחצו כאן
או התקשרו כבר עכשיו ותקדימו את המתחרים:
054-4772153